Stworzono je niedawno, a już nie umielibyśmy funkcjonować bez nich. W czasach Internetu i smartfonów cieszą się wciąż rosnącą popularnością. Oszczędzają nasz czas i zdecydowanie upraszczają zarządzanie domowym lub firmowym budżetem.
Trzeba przyznać, że aplikacje mobilne są wyjątkowo funkcjonalne – szybko sprawdzimy stan naszego konta, zrealizujemy przelew, zapłacimy za zakupy, lunch w restauracji, kawę czy też bilet na pociąg itd. Bankowość mobilna dynamicznie się rozwija, a popularne apki dają nam szybki i prosty dostęp do konta – właściwie z każdego miejsca i o każdej porze. Nie mamy zmartwienia, czy oddział banku jest czynny, jeśli chcemy zrobić przelew lub sprawdzić stan konta.
Nic dziwnego, że wybierając bank, zwracamy uwagę na bankowość mobilną. Aplikacje oferuje już większość banków, m.in. PKO Bank Polski, ING Bank Śląski czy Bank Zachodni WBK. Doceniamy oferowane nam możliwości, także usługi dodatkowe.
Korzystając z apek, otrzymamy powiadomienie (tzw. alerty, powiadomienia push), jeśli wpłyną na nie nowe środki, kody do potwierdzenia przelewu (zamiast zdrapywanek) itd. Cenimy sobie dostępność I łatwość zalogowania się na nasze konto, płatności na wiele sposobów, ale i dodatki. Co to oznacza?
Zaliczamy tu kontakt z bankiem, ubezpieczenia, usługi finansowe i niefinansowe – tych najwięcej ma w ofercie Millenium Bank oraz Bank Zachodni WBK. Do niefinansowych zaliczamy m.in. taksówki, bilety na komunikację miejską, rezerwację hotelu itp. Nic dziwnego, że urządzenia mobilne to obecnie najczęściej wybierany kanał przez polskich klientów banków.