Polacy polubili nowoczesne metody płatności i nie boją się z nich korzystać. Ogromną popularność zdobył też BLIK – doceniamy go przede wszystkim za wygodę, ale i bezpieczeństwo.
Jak wynika ze statystyk, w drugim kwartale minionego roku korzystało z bankowości mobilnej ponad 8,2 miliona osób. Są to nowoczesne, wygodne i bezpieczne rozwiązania, więc nie dziwnego, że szybko nas do siebie przekonały.
BLIK zaś jest narzędziem umożliwiającym korzystanie z wielu operacji finansowych. Można płacić np. w sklepach handlowych – stacjonarnych i internetowych, wpłacać i wypłacać gotówkę, wykonywać przelewy na numer telefonu itd.
Dla tych, którzy nie chcą korzystać z takich usług, problemem są kwestie bezpieczeństwa. Nie mają tych obaw przedstawiciele młodszych pokoleń, gdyż są przyzwyczajeni do Internetu i szybkiego załatwiania różnych spraw. Jednak nawet wśród nich znajdziemy wielu sceptyków w odniesieniu do płatności przez telefon.
BLIK to część aplikacji mobilnej banku, więc dodatkowa aplikacja i rejestracja nie jest wymagana. Trzeba jedynie zalogować się do aplikacji naszego banku i wybrać BLIKA. Otrzymamy jednorazowy sześciocyfrowy kod BLIK, ważny przez 2 minuty. To właśnie nimi płacimy w sklepach, wpłacasz lub wpłacasz gotówkę itd. Płatności w sklepach są dość rzadko wybierane, najczęściej płacimy BLIK-iem przez strony internetowe.
Nic dziwnego, że popularność BLIK-a rośnie – regularnie i systematycznie. Porównując wynik z rokiem poprzednim, zawsze odnotowujemy wzrost zainteresowania.